על הקורס
- בקורס הזה נבין ביחד מהן הוראות.
- נכיר מילות הוראה ונזהה אותן בטקסט.
- נבחין בין מילות הוראה למילות שאלה.
- הידעתם? גם מילת שאלה רומזת לנו לפעמים על פעולה.
- נסמן סימונים שונים. נחפש הוראות בבית ובסביבה שלנו.
- נקרא טקסט ביחד, נבין אותו ונפעל על פי הוראות.
עליי
בתיה קלר, נעים מאוד!
לימדתי וחינכתי במשך עשר שנים בבית ספר יסודי. במהלך השנים פגשתי ילדים צועדים בשלבים השונים של הקריאה: מהילדים הצעירים שנכנסים אל כיתה א' ורוכשים את הקריאה, מגלים אותיות וצלילים חדשים. ועד ילדים שצריכים להתמודד עם טקסטים ארוכים, שאלות מורכבות ומילים שהם לא הכירו.
פגשתי גם את כל סוגי הילדים:
אלה שאוהבים לשבת וללמוד ולגלות דברים חדשים.
אלה שקשה להם ומלאים בתסכול שצברו בדרך.
אלה שרק רוצים לשחק בחוץ ומחכים להפסקה שתגיע.
ובמשך השנים, בכל שיעור שלימדתי, היה לי חשוב שהילדים יידבקו באהבת השפה. שהם יראו בה את היופי ואת הכיף. שיחשפו בעצמם מה מסתתר מאחורי מילה, ספר, קריאה. שיגלו עולמות, שיגלו את עצמם שהם ייהנו ויצמחו.
ואז סללתי לעצמי דרך חדשה
שבה לומדים ומלמדים
בכיף ובהנאה:
קורסים בהבנת הנקרא
בדרך של: "להצמיח לקרוא"!
בקורסים אני משתמשת בכלים טכנולוגיים ובניסיון שצברתי בהוראה למטרה הזו: ללמוד, להבין ולהנות.
אליי בהפקה מצטרפים:
מיכל ליטווק עורכת תוכן
גל זיו צלם ועורך
אמיר מיואל כותב את ניב
שרית ברנס מפעילה את ניב
מבנה הקורס
- אופים עוגה עם ניב
- איפה נפגוש הוראות ולמה הן נמצאות שם בכלל?
- מציירים בית ומגלים הוראות בדרך.
- מילת הוראה או מילת שאלה? איך אפשר להבחין ביניהן?
- עכשיו נקום ונגלה הוראות מיוחדות, מוכנים?
- הוראות ובתים. איזה בתים מעניינים אתם מכירים?
- קוראים קטע מעניין על הבית ופועלים על פי ההוראות.
- פוגשים שוב את ניב. מה הפעם נכין?
דירוגים
-
במשך שמונה שיעורים שהילד שלי צפה הוא רכש כלים וראיתי איך "האסימונים" שלו נופלים. והעיקר. הוא למד בכיף בקצב שלו. מידי פעם הצטרפתי להציץ. תודה רבה!!!